miercuri, 3 aprilie 2019

Continut si informatie. Sunt sinonime sau nu?

De foarte multe ori auzim doi termeni care par a fi sinonimi, dar nu sunt, exista diferente foarte mari intre ei. E vorba de continut si de informatie. Multi se lauda ca ofera continut de calitate, altii spun ca au informatii de calitate. Informatia este un set de daate, depinde de persoana sau sistemul care primeste datele respective. Ca sa putem vorbi despre informatie datele respective trebuie sa aiba o valoare pentru cel care le primeste. Orice date care nu sunt relevante si nu ofera nimic celui care le primeste sunt doar zgomot.

Pe de alta parte continutul este si el un set de date, dar e definit obiectiv, e un set de date folosit pentru a livra un anumit mesaj particular. Fiecare aspect al mesajului livrat este continut. Cuvinte, imagini, alte tipuri de media prezente, comportamentul si timing-ul, toate tin de continut. Ideea ar fi sa ne gandim mai mult la informatie si mai putin la continut cand venim in contact cu un material din presa, de exemplu. De regula institutiile media vand continut si nu informatie.

De aici apar si problemele legate de modelele de business si de plata. Informatia trebuie sa fie gratuita spun unii, dar ziarele si tot ce inseamna media spun altceva: noi oferim continut, nu informatie pura, deci e munca la mijloc, asadar se va plati pentru continut. Si ce se va intampla daca publicul va spune vrem informatie, nu continut, o vrem gratuit, vrem un articol si atat, fara poze, fara alte elemente multimedia, asta ne intereseaza. Informatia va fi mereu gratuita, va putea fi data mai departe, va putea ajunge la oricine pe orice cai. Daca e inglobata in continut de abia atunci se va putea vorbi de plata.

Informatia imbracata in continut e o forma mai digerabila, e mai usor de retinut, mai usor de inteles. Continutul si informatia, asa cum apare ea si pe https://www.site-pedia.ro/, vor coexista mereu, informatia e esenta oricarei stiri, oricaror materiale informative, dar ajunge mai usor la publicul tinta daca o avem livrata intr-un continut. Distinctia dintre cele doua e insa necesara pentru a sti in fiecare moment pentru ce platim si pentru ce nu, ce e gratuit si ce nu, ce fel de model de business a adoptat o anumita institutie si de ce.

0 comments:

Trimiteți un comentariu

Twitter Delicious Facebook Digg Stumbleupon Favorites More